Logowanie

Wyszukiwanie


Strona główna arrow Forum wspinaczkowe
«« start « poprz. 1 2 nast. » koniec »»
Anna
wiadomosc
brak zdjecia Użytkownik
Posty: 3
graphgraph
Oklaski: 0  
Waga, dieta, itp;) - 2007/03/23 19:14 Jak przystało na kobiecą stronę nie może chyba zabraknąć babskiego tematu? Ciekawi mnie czy wspinaczki stosujecie jakieś specjalne diety, bo sama raczej mało uważam na to co jem, a niestety zauważyłam, że wraz z treningiem rośnie masa ciała (mięśnie niby więcej ważą niż tłuszcz ) czego nie czuję jak to się mówi "po ciuchach", ale jednak przyyyytyć to nic fajnego
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Kasia

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/23 20:42 Dokładnie! Ja mam tak samo, niby w spodnie te same się mieszczę, ale na wadze więcej. Ale ponoć mięśnie ważą więcej niż tłuszcz. Przynajmniej tak sobie to tłumaczę
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Thrish

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/24 00:14 Z tego co się orientuję początkowo jest nawet wskazane żeby waga rosła, jako, że wiemy wtedy, że pod skórą i ewentualnym tłuszczykiem nasze mięśnie spokojnie się rozwijają. Jeśli mamy więcej tłuszczyku, ale też nieco intensywniej nad pozbyciem się go pracujemy, następuje taki moment kiedy nasza waga wzrasta a my mamy wrażeni, że jakby nieco optycznie nas więcej. Wynika to z tego, że mięśnie już zaczęły się rozrastać i zwiększać swoją masę a my jeszcze ciągle mamy ów tłuszczyk. Jednak stopniowo również on zostaje spalony zależnie od tego jak intensywne mamy treningi.
Przychodzi jednak taki moment, kiedy, szczególnie jeśli trenujemy dosyć intensywnie nasza waga wciąż wzrasta. Osobiście spotkałam się z różnym podejściem do tego faktu, ale bycie zbyt ciężkim nawet jeśli to tylko mięśnie też nie jest najlepsze, bo kiedy jesteśmy cięższe nasze mięśnie muszą włożyć więcej wysiłku w utrzymanie naszego ciała, więc rozbudowują się nadal i stają się jeszcze cięższe. I tak dalej Oczywiście są jakieś granice. Ale część moich znajomych zastosowała tzw. dietę tlenową, która polega na tym że jemy tylko tyle ile jest nam niezbędna do życia, wtedy nasz organizm zaczyna spalać masę mięśniową. Oczywiście trenując przy tym intensywnie. Trzeba tylko dobrze wyważyć sobie poporcje i nie zapomnieć o ważnych składnikach żywienia i nie zrobić sobie krzywdy. Niestety nie znam szczegółów tej diety, ale wydaje mi się, że gdzieś można to znaleść a jeżeli nie to mogę popytać.


Pozdrawiam
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Atram
wiadomosc
brak zdjecia Użytkownik
Posty: 1
graphgraph
Oklaski: 0  
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/24 14:50 Tu własnie leży problem, bo tak naprawdę samo wspinanie nie jest typowym wysiłkiem fizycznym, przy którym następuje spalanie tkanki tłuszczowej (chodz tak się wydaje). Wszystko zależy od zasobów glikogenu mięśniowego, czyli zdolność do wykonywania wysiłku uzależniona jest przede wszystkim od rezerw węglowodanowych w mięśniach i wątrobie. Także weglowodany przede wszystkim.
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Anna
wiadomosc
brak zdjecia Użytkownik
Posty: 3
graphgraph
Oklaski: 0  
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/24 16:49 Thrish napisał:

Przychodzi jednak taki moment, kiedy, szczególnie jeśli trenujemy dosyć intensywnie nasza waga wciąż wzrasta. (...) Ale część moich znajomych zastosowała tzw. dietę tlenową, która polega na tym że jemy tylko tyle ile jest nam niezbędna do życia, wtedy nasz organizm zaczyna spalać masę mięśniową. Oczywiście trenując przy tym intensywnie.


Z dietą tlenową skojarzyła mi się jedynie niezbyt przeze mnie lubiana aktywność tlenowa czyli bieganie, które przecież jest genialnym dopełnieniem wspinaczkowego treningu... Zastanawia mnie czy efekty może przynieść zwykłe ograniczenie posiłków, z wyłączeniem oczywiście wszelkich niezdrowych przyjemności?
A o tym, że lepiej być szczupłą (czy bardzo szczupłą?) niż "dobrze zbudowaną" wspinaczką świadczy większość (może poza Lisą Rands) najlepiej wspinających się pań pozdrawiam
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Madzia

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/24 18:11 Slyszalam, ze bieganie lub basen jest dobre na regeneracje miesni (rozlozniaja sie) po intensywnym treningu, lub ewentualnie wspomaga wytrzymalosc ogolna organizmu. Podobno to nicnie daje na chudniecie, choc faktycznie biegac niz nic nie robic.

Ale powiedzcie mi cos innego, jak zapatrujecie sie na roznego rodzaju suplementy wspomagajace spalanie tkanki tluszczowej? Dziala to? Jakos szkodzi? Jakies doswiadczenia pozytywne lub negatywne?
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Kama

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/24 19:37 Noo, ja tez jestem ciekawa, bo one dzialaja przy wysilku, wiec jak sobie jakas panienka z tipsami wcina i nic nie robi tylko te tipsy piluje to chyba nie dzialaja, ale przy wspinaniu? Probowal ktos?
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
olcia

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/25 15:55 Zamieszczam linki do artykułów o suplementacji, naprawdę warto przeczytać

http://www.bularz.com/index.php?page=article&articleId=4

http://www.bularz.com/index.php?page=article&articleId=17
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Thrish
wiadomosc
brak zdjecia Użytkownik
Posty: 2
graphgraph
Oklaski: 0  
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/26 00:24 Tu własnie leży problem, bo tak naprawdę samo wspinanie nie jest typowym wysiłkiem fizycznym, przy którym następuje spalanie tkanki tłuszczowej (chodz tak się wydaje). Wszystko zależy od zasobów glikogenu mięśniowego, czyli zdolność do wykonywania wysiłku uzależniona jest przede wszystkim od rezerw węglowodanowych w mięśniach i wątrobie. Także weglowodany przede wszystkim.



Przepraszam nie uściśliłam. Dla mnie po prostu słowo "trening" znaczyło nie tylko chodzenie na ściankę i generalnie zajęcia na niej, ale również prowadzenie sobie treningu w domu, czyli dodatkowo jakieś bieganie czy pływanie, wymachiwanie hantelkami, brzuszki etc. Po prostu taki trochę rozszerzony trening.
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
zwierzun
wiadomosc
brak zdjecia Użytkownik
Posty: 3
graphgraph
Oklaski: 1  
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/03/26 22:25 Drogie panie



Jeżeli wchodzimy w kwestię suplementów wspomagających odchudzanie trzeba zaznaczyć że przyniosą one wspaniałe rezultaty ale... w połączeniu z b. dobrą dietą. Dieta to sprawa bardzo personalna, nie da się uogólnić. ponadto suple mogą czasem zrobić więcej złego niż dobrego. Jak będziecie chciały więcej info o tych środkach napiszcie to napiszę co wiem


Jednak jest kilka uniwersalnych prawd:

- Diety oparte na b. dużym deficycie kalorycznym to przeżytek dlaczego?
Znacząco spowalniają metabolizm i osłabiają organizm, prowadząc do wycieńczenia. Przestawiamy się na "oszczędny tryb" i nie chudniemy a wręcz możemy utyć

- Należy spożywać ok 5 mniejszych posiłków dziennie, a nie 3 duże, właśnie aby przyspieszyć metabolizm

- W każdym posiłku powinno się dostarczać białka zwierzęcego lub roślinnego

- pancerną zasadą jest nie łączenie pewnych składników, krótko charakteryzując, białko to budulec, tłuszcz i węglowodany to energia, zawsze starajcie się komponować posiłek białko + węglowodany lub tłuszcz, a nie np. tłuszcz + węgle
przykłady:

węgle + białko
gotowana pierś z kurczaka w warzywach + ryż
gotowana ryba w warzywach + ryż/kasza
tuńczyk w warzywach

tłuszcz + białko

Jajecznica
tłustsze mięso

itd.

Pamiętajcie żeby węglowodany spożywać około treningowo, czyli ideałem było by trenować po obiedzie obfitym w białko i węgle

Sorry że sie tak rozpisałem, w sumie nic nie napisałem, nie poruszyłem kwestii indeksu glikemicznego, zapotrzebowań itd.

acha jak macie jakieś konkretne pytania, np. jak powinien wyglądać idealny posiłek po treningowy lub coś w tym stylu piszcie tutaj to na pewno pomogę jak będę w stanie

pozdrawiam Zwierzun

ostatnio odkryłem fajną stronkę na której można zmierzyć sobie bardzo dokładnie ilość tłuszczu/mięśni w organizmie, wyniki wychodzą porównywalnie z profesjonalnymi maszynami przeznaczonymi do tego celu, trzeba się zalogować, założenie konta jest bezpłatne
www.mybodycomp.com

wchodzicie w body fat monitor, wypisujecie dane i liczy

Edytowany przez: zwierzun, w: 2007/03/26 22:39

Edytowany przez: zwierzun, w: 2007/03/26 22:45
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
nineth

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/04/07 18:49 śliczna różyczka Zwierzun a wypowiedź jak zwykle profesjonalna co do stronki o której piszesz to jest ok, też polecam.
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Thrish
wiadomosc
brak zdjecia Użytkownik
Posty: 2
graphgraph
Oklaski: 0  
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/04/19 00:06 hmm...w zasadzie Zwierzun bylabym zainteresowana, jesli nadal masz ochote odpowiadac na takie pytania, ustaleniem jakiejs sensownej diety, ktora pomoglaby w spaleniu jakichs pozostalosci tluszczyku i obawiam sie rowniez zmniejszeniu nieco wagi.

W zasadzie o tym jak dobierac posilki w dni w ktore ma sie trening i w takie ktore raczej daje sie sobie nieco luzu. Tak...w zasadzie moze orientujesz sie rowniez jak ukladac sobie trening albo gdzie mozna znalesc sensowne informacje i kogos kto zna sie na tym na tyle zeby pomoc w ukladaniu takowych.

A najlepiej w polaczeniu diety i treningu zeby po pierwsze zmniejszyc nieco wage i zwiekszyc wytrzymalosc. Pewnie jak we wszystkim nalezy robic takie rzeczy stopniowo, ale mimo wszystko kilka wskazowek by mi sie po prostu przydalo od osob ktore maja w tym wiecej doswiadczenia. A przede wszystkim jak i od czego zaczynac zeby trening byl jakos pomyslany a nie byl jedynie chaotycznym wspinaniem sie.
Uff...mam nadzieje, ze nie uciekniesz jak to przeczytasz;P
Pozdrawiam
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
zwierzun
wiadomosc
brak zdjecia Użytkownik
Posty: 3
graphgraph
Oklaski: 1  
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/04/20 12:59 Właśnie wychodze z domu i jade w skały więc teraz Ci nie odpowiem, ale uderz do mnie na maila to Ci z chęcią pomoge(wole przez mail bo będę musiał zrobić swojego rodzaju ankietę a mam świadomośc ze nie chcesz pisać o niektórych rzeczach publicznie)

pzdr

aaaaaa
i polecam tym które nie znają, a chcą sie zmotywować do ciężkiego treningu:
http://www.josunebereziartu.com/




Edytowany przez: zwierzun, w: 2007/04/20 13:17
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
olap

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/04/23 08:57 Może niektórych znają tu wszyscy, ale mnie się wydaje, że zanim zaproponuje się pomoc w takich (WAŻNYCH) sprawach jak odżywianie, to powinno się przedstawić co najmniej z tytułu naukowego etc. (proponuje dr )

Nie kwestionuje twojej wiedzy Zwierzun, ale sam przyznasz, że w naszych czasach można znaleźć domorosłych speców od wszystkiego. Tacy mogą więcej zaszkodzić niż pomóc.
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
Ewka

Gość
 
O:Waga, dieta, itp;) - 2007/04/25 17:33 Olap i teraz wszyscy zamilkli
  | | Administrator wylączyl mozliwość wysylania postów przez anonimowych uzytkowników.
«« start « poprz. 1 2 nast. » koniec »»

new banners lamoda Image Banner 750 x 200